Wednesday, February 25, 2009

huh...lame jugak aku tak bukak blog aku nie.....adus.......
hmm.....aku memerhati setuasi politik semasa....hmm macam kes..karpal ngan menderhakanya.... orang melayu yang segelintir yang taksub tu pulak dengan bengong2 ayamnye...ngekor la karpal nie menderhaka kat SULTAN...SULTAN TU ORANG MELAYU.......
Zaman aku sekolah dulu.....budak2 tersangat la 'buas'@nakal .....tapi....seteruk2 kami nakal dengan melanggar peraturan sekolah, melawan cakap cikgu perkara biase..tapi dengan cikgu melayu...kami hormat......dalam tahun 96/97 timbul kes@isu perkauman disekolah saya..... kami sangat sensitif isu perkuaman........ade satu kes, sekumpulan pelajar INDIA & CINA kurang ajar pada cikgu melayu....satu sekolah budak melayu turun untuk memberi 'pengajaran' pada budak2 india & cina nie supaya tau macam mane nak menghormati CIKGU MELAYU.......polis datang ke sekolah pun, tak dapat menahan seorang pun pelajar melayu.......sebab cikgu2 termasuk pengetua menyokong tindakan kami....ketika itu kami baru berumur 15/16/17 tahun..kami tau pe nak buat kalau melayu di ganggu..kami sedar melayu perlu bersatu..tapi orang tua pulak saya tengok....macam penghuni hospital bahagia tag.rambutan.....
Ntah la aku pun tak tau pe nak jadi ngan segelintir melayu yang tak sedar diri nie....die orang lupa ke MALAYSIA nie adalah gugusan kepulauan MELAYU...kenapa nak jaga bangsa lain yang dari dulu nak sangat tanah air kita nie.....KENAPA NAK MENYOKONG ORANG YANG NAK MERAMPAS KUASA ORANG MELAYU....SIAPA KUASA ORANG MELAYU ????? JAWAPANNYA SULTAN
Kalau kita orang MELAYU tak jaga KUASA ORANG MELAYU, SIAPA LAGI???? sedarlah wahai melayu sekelian.....sekarang nie aku tengok jangan kate orang pertikaikan bangsa, agama ISLAM pun ade yang buat bodoh je.......................
BILE SEBUT BANGSA, FAHAMAN POLITIK TIDAK BOLEH DI CAMPUR ADUK.............
FIKIRLAH WAHAI BANGSA MELAYU SEKALIAN......KEMANA HILANG SEMANGAT BERJUANG ORANG MELAYU?????
YANG SANGGUP MEMPERTAHAN MARUAH AGAMA BANGSA DAN NEGARA.....

No comments: